Saturday, May 31, 2008

Sembah sujudku Ya-Allah





Cukuplah serangkap syair Arab yang saya baca dari blog seorang hamba Allah yang sedang menuntut di Mesir membuatkan hati saya terkedu dan tertanya-tanya pada diri ini. Mungkin ia hanya syair biasa pada saudari tetapi pada saya, ia membawa maksud yang cukup tersirat hinggakan malam saya tidak lena dibuatnya. Terlalu banyak kemungkaran Allah yang saya telah lakukan, terlalu banyak kelalaian yang saya abaikan selama ini. Ya-Allah, apa yang telah saya lakukan selama ini? Ya-Allah, adakah aku telah menzalimi diriku sendiri? Ya-Allah, sembah sujud ku padaMu atas segala rahmat dan ampuni dosaku ya-Allah....





Setiap orang yang bersungguh-sungguh akan mendapat ganjaran masing-masing,

Maka mintalah pertolongan Allah dan buatlah kebaikan untuk mendapatkan ganjaran tersebut,

Dan kelebihan ilmu adalah dengan bayangan petunjuk hidayah,

Kebahagiaan di dunia dan akhirat dikecapi dengan memiliki kebahagiaan itu,

Bekerjalah demi TuhanMu sekiranya kamu inginkan kebahagiaan,

Kebahagiaan sebenar pada Taqwa kepada Allah dan mentaati perintahnya.


1 comment:

dreamerkay said...

salam kepada cahaya ketenangan,


saya tertanya-tanya apakah yang mendalam maksud itu ya ukhti...? semoga boleh dijadikan panduan dalam menjalani kehidupan saya insyaAllah..



yang ikhlas,

pemurah aka suci aka tulen