Friday, November 30, 2007

Ahlan Wasahlan...Nur Ketenangan


Assalamualaikum.....Penghujung tahun 2007, saya mulakan dengan blog yang baru. BUkan bermakna saya telah memadamkan semangat untuk menulis. Tidak sama sekali. Namun, wacana yang baru ini saya harap dapat memberikan suatu kesegaran buat saya agar terus bersemangat. Saya sedar, Islam itu harus bangkit kembali. Saya perlu menggunakan wadah yang ada, kelebihan dan kurniaan yang telah diberikan Ilahi untuk membangkitkan kesegaran pada jiwa-jiwa pemuda Islam yang dahagakan kebangkitan Islam...

Pesanan buat hatiku ini,

Untuk kefakiran kukenakan pakaian kesabaran

Untuk kesabaran kupilin tali yang panjang


Aku bersabar kerana tekad, bukan kerana kerelaan


Dan kubangun dakwah ku, generasi demi generasi


Pesanan buat hatiku ini,

Di kegelapan yang hitam pekat ini

aku menatapmu dengan mata hatiku


aku datang dari jauh menuju fajar baru


dengan cita-cita yang mengharu biru kalbu


untuk mengangkat panji Islam kembali seperti dahulu




No comments: