Saturday, May 10, 2008

Ayat-Ayat Cinta


Selawat dan salam buat junjungan besar kita Nabi Muhammad saw...
Buat sahabat seperjuangan, sefikrah yang bersama-sama di jalan ini.Semoga thabat dan terus tabah

Saya terpanggil untuk melihat movie ini di yutube, tapi terlebih dahulu, saya telah membaca novelnya. Namun dalam kemelut dunia yang semakin rakus menfitnah Islam melalui media (eg: Fitnah etc), saya rasakan Ayat-Ayat Cinta adalah antara movie atau novel yang boleh saya ketengahkan sebagai alternatif kepada lambakan novel-novel picisan di Malaysia yang berkisar kepada cinta yang tipikal, cinta dan hubungan yang terlarang oleh agama. (maaf sekiranya ada pihak yang terasa). Namun bagi saya yang sejak dari kecil lagi (11 tahun) disogok dengan novel-novel cinta picisan itu, hari ini mata saya terbuka dengan Ayat-Ayat Cinta. Ia bukanlah sekadar "cinta biasa''.Sebuah novel (better than movie), yang membuka persepsi saya terhadap jodoh dan cinta.





No comments: